måndag 18 juni 2012

Himlen börjar här

Jag ber åter igen om ursäkt till alla läsare och till Elin såklart för min dåliga uppdaterings förmåga.

Himlen börjar här

Lennie är sjutton år. Hon lever ett lugnt och stillsamt liv i skuggan av sin syster och bor i ett stort hus med henne och sin mormor. Men en dag dör Bailey(systern), och då förändras allt och hela Lennies livsbild vänds upp och ner. Förlamad av sorg drar hon sig undan från alla dem hon känner och älskar. Hon drar sig djupt in i sig själv och vill inte låta någon komma in till hennes hjärta för att se vad hon gömmer. Men plötsligt dyker Joe Fontaine, en snygg gitarr spelande kille upp och Lennie börjar undra om det verkligen är för sent att komma tillbaka till ytan och börja leva igen. Hon undrar om hon verkligen får vara lycklig när hennes syster precis har dött.

Detta är en fantastisk bok som man verkligen inte kan slita ifrån sig. Elin du får tycka vad du vill (hon läser denna bok nu och vi satt och diskuterade om den igår) men den är verkligen något speciellt och man fastnar för den redan efter första meningen. Jag kan sitta och läsa den här jätte länge och när jag läste den här första gången stannade jag uppe nästan hela natten för att bara komma djupare in i Lennies liv och tankar. Det är en bok man sitter och skrattar och gråter till, även fast man tycker att det är hur fånigt som helst att skratta och gråta till en bok, men den griper på något sätt tag i ens hjärta och själ. Den får mig att inse att vi måste värdesätta allt vad vi har, för "vips" så kan det vara borta.
Jag ger den här boken betyget 10/10 för den är så underbart bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar